Crossroad tattoo & piercing
- sunday: (closed)
- monday: 12h-17h
- tuesday: 12h-17h
- wednesday: 12h-17h
- thursday: 12h-17h
- friday: 12h-17h
- saturday: (closed)
Crossroad tattoo & piercing:
: Jag var här för några år sedan för att ta bort en dermal piercing som jag gjort någon annanstans och hade då en väldigt bra upplevelse. Tjejen som jobbade då var professionell och hjälpsam. Tyvärr var dagens besök raka motsatsen. Jag ringde på inrådan av min piercare för att få en stav bytt i en ny conch-piercing, för att ta hänsyn till normal svullnad under läkningen. Personen som svarade var otrevlig och verkade inte intresserad av att lyssna alls. Jag fick dessutom höra att det “inte går” att byta smycken i en conch, vilket inte stämmer med vad andra professionella piercare rekommenderar. Om man inte har kunskap om specifika piercingar eller inte vill ta på sig vissa typer av jobb, går det att säga det på ett respektfullt sätt istället för att ge felaktig och avfärdande information. Det hade varit helt okej att säga att man inte kan eller vill hjälpa till. Tyvärr gjorde bemötandet att jag inte kommer tillbaka. Jag kommer också att dela min upplevelse med andra, eftersom bemötandet och kunskapsnivån jag mötte idag inte motsvarade det man förväntar sig av en seriös piercingstudio. No wonder that place is ALWAYS empty.
: Piercade septum trevlig bra piercare, han gav bra instrutioner och sånt, en tjejkompis hadde rekomenderat detta stället till migrekomenderar
: Jätte otrevlig och oprofessionell
: De gick jättesnabbt och han va jätte trevlig!! Rekommenderar
: Fick väldigt bra och professionellt intryck av mitt besök.
: Jätte bra piercare! Allting var sterilt och det var tydligt att han visste vad han gjorde. Rekommenderar starkt!
: Super bra och super trevligt!!!!! Är jättenöjd
: Gjorde 2 nya hål i örat, han var proffesionell, det gick snabbt, och han visste verkligen vad han höll på med. Det blev otroligt bra och han gav tydliga instruktioner om skötsel. Kommer 100% komma tillbaka igen!
: Vet ej vem jag piercades av men lite otrevlig var dom. Stället var skitigt så in åt helvete, såg ut som att ingen hade städat på typ 5 år. Dom sätter på sig handskarna, tar på allt i hela byggnaden sen piercar dom en med samma handskar? Hallå??? Dom svarar även aldrig ifall man skriver, ”svar kan dröja” står det på sidan. Ja, ni läste ju iallafall mitt meddelande så lite tacksam får man väl lov att vara antar jag Fick två öronpiercingar, båda blev så infekterade att jag fick åka till vårdcentralen. Har numera inga hål i öronen och ärr på båda. Hade gett noll stjärnor om jag kunde!
: Jag gjorde en navelpiercing här förra året och än idag har den inte läkt ordentligt. Istället har jag fått ett stort och fult ärr som jag kommer få leva med. Det här är helt oacceptabelt, och jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig skulle rekommendera någon att gå hit. Man förväntar sig att en piercare ska ha kunskap, erfarenhet och kunna ge rätt råd för eftervård – men i mitt fall kändes det som totalt ointresse och brist på professionalitet. Om du värdesätter din kropp och vill ha ett bra resultat, välj någon annan.
: Hmm alltså, är du en tjej med lite fett i magen så skulle jag verkligen inte rekommendera att pierca din navel här, ingen varning om naveln skulle gå att pierca eller inte. Det blev helt enkelt en ”mag” piercing.
: Alltså bästa stället att gå till. Gick dit idag och hade bokat septum men totalt fegade ur när jag fick se nålen. Jonny va verkligen skit peppande och försökte att göra mig så lite orolig som möjlig. dock så gick de inte som sagt och han va verkligen hur förstålig som helst! han va varken otrevlig eller irriterad över huvudtaget så fattar inte va folk snackar om!?!?!? Är ni rädda men vill göra piercing så gå hit!!!
: Dubbelmoral, säger en viss läkningstid på plats sen byter man hemma efter rekommenderad tid och ringer och frågar om dem har andra piercingar där för att den man bytte till en hemma som är för liten. Då får man höra att man för dum för att ha en piercing och att den skulle sitta i 6 månader helt plötsligt. Fett dubbelmoral och oprofessionellt♀️
: Väldigt utdaterade metoder och skötselråd. En duktig piercare kommer endast använda sig av titan eller äkta guld i nytagna piercingar, INTE kirurgiskt stål eftersom det innehåller nickel m.m. Piercingarna jag gjort här har vägrat läka fram tills jag gått till en annan studio och fått titansmycke och bättre eftervårdsprodukter. Det enda man behöver till sin piercing är en steril saltlösningspray från apoteket, inte någon mystisk vätska från studex eller en mild tvål som innehåller alla möjliga ingredienser. Kanske är dags att läsa på lite, utbilda om sig, och inte vara fast på 90-talet? Ge era klienter de bästa förutsättningarna för att läka sina piercingar, man ska kunna lita på sin piercare och känna sig trygg med att gå tillbaks dit.
: Försökt piercat naveln här 2 gånger men blivit nekad båda gångerna, första gången p.g.a. ett gammalt ärr som inte var läkt nog enligt dom, men andra gången var det för en finne på magen enligt piercaren men jag upplever det mer som homofobi då jag dagen efter piercade mig i Uppsala hos en jättebra piercare som menade att finnen absolut inte är ett problem!
: Väldigt nöjd med mitt besök, proffsigt och snyggt resultat samt information för efterskötsel och läkning, mycket nöjd
: Jobbet blir ju gjort, men han som gjorde piercingarna är inte speciellt service inriktad. Han presenterade sig inte, ingen fråga om vi ville välja smycket som skulle sättas i, ingen möjlighet att ha med stöd in. Så är man lite orolig/rädd/yngre/har social fobi etc så finns ingen förståelse för det. Absolut att de ska va steril miljö men rummet är stort nog för att ha en vän i hörnet. De refereras bara till hemsidan om och om igen, ingen fråga om tidigare erfarenheter utan utgår från att man inte vet någonting, och jag har flera synliga piercingar. Det finns inte någon konversation utan de är bara en monolog från att man kliver in, vilket är en lite tråkig attityd och inställning. Nu har de gått ca 2månader och min piercing är gjord sne, de ser bra ut när man tittar på den, men i munnen är den sne. De i öronen verkar också sitta lite fel, för nära "kanten" av örat. Så inget blev bra av att gå hit tyvärr Smycket han även sålde mig (till en tidigare piercing gjort på en annan studio) är dessutom omöjlig att ha i, skadar tungan och gör ont samt verkar inte ens hålla ihop. Gå inte hit
: Gjorde en Helix, smycket var jättesvårt att ta bort och fick ingen hjälp av dem när jag ringde, var tvungen att använda en tång från verktygslådan. Snälla gå inte hit.
: GÅ INTE HIT. Gjorde två stycken helixpiercingar på ena örat februari 2023, var fortfarande inte i närheten av läkta över ett år senare. Självklart har broskpiercingar en lång läkningstid vilket jag är medveten om, men då kanske man som piercare ska se till att underlätta den processen så mycket som möjligt. Jag gick till en annan piercare till slut och fick då veta att placeringen var väldigt konstig och smycket var av billig/låg kvalitet. Fick ingen information om att man ska byta storlek på läkningssmycket efter ett par veckor vilket tydligen är väldigt viktigt för läkningen (risken är annars att piercingen läker snett och att man får återkommande irritationsblåsor). Att personalen känns stressig och halvt otrevliga hjälper inte direkt heller. Sen fick jag nån konstig sårrengöring också som gjorde mer skada än nytta. Undrar verkligen hur de som jobbar där kan vara utbildade piercare.
: Hade jag i förväg vetat att min dotter (8 år) inte skulle få ha mig med under öronhåltagningen hade vi aldrig bokat här. Kändes inte alls bekvämt att lämna henne ensam i ett rum med en okänd person. Pierceraren är säkert duktigt på det han gör, men han var oerhört forcerad och nästintill otrevlig.
: Har gjort alla mina piercingar där, super trevlig och avslappnat. Går alltid snabbt och de är väldigt tydliga med hur man tar hand om dom, läker fint. Ända stället jag skulle pierca mig på.
: Var väl inte den mest bekväma och lugna piercaren kanske. Otroligt stressad och otrevlig. Ett tips är att chilla ner lite så kanske folk vill komma tillbaka flera gånger. Mitt sällskap kände sig inte bekväma och det förstår jag.
: Har varit där förut och har väl tyckt att bemötandet varit sådär. Var där igen nyligen och det var inte okej alls. Stressad, otrevlig och man kände sig inte välkommen alls. Jättebesviken. Blir att boka in sig på en annan studio nästa gång.
: Frågade om råd men fick bara en kaxig kommentar tillbaks... Riktigt kasst bemötande... Min mamma fick samma kaxiga och dåliga bemötande när hon va där med! Riktigt dåligt! Passar mer med 0/5⭐
: Dåligt bemötande, kaxig attityd. Vägrar ge råd om eftervård ” läs på hemsidan” som vanligt säger han. Piercing läker aldrig är en blodblåsa, var in om råd men än en gång ” läs på hemsidan!!” Helt otroligt!!
: VÄLDIGT ARG personal
: Gick jättesnabbt och smidigt. Hittills har piercingen läkt utan problem.
: Duktig piercare
: Dåligt piercing och manipulerade mig till att inte gå till andra ställen, riktigt dåligt ställe!!
: Lugnt och skönt när jag gjorde septum trevlig man som gjorde den men synd ni inte gaddar :)
: Toppen
: Så dåligt bemötande på denna studio! Gjorde en piercing hos Johnny. Dåligt utförd (läkte tillslut aldrig) samtidigt som han pratade om min anatomi på ett oskönt och oproffsigtsätt, fick knappt nån info om eftervård alls; "läs på hemsidan". Försökte få telefonrådgivning sen men kände mig totalt dumförklarad. Kan inte förstå hur de kan ha så höga betyg!?! Rekommenderar inte till någon.
: Proffsiga och mycket bra bemötande!
: Snabbt och Bra med tydliga bra instruktioner gällande efter vård, väldigt nöjd
: Piercing studio - godkänt.
: Gick snabbt å var jättebra bemötande
: Sämst ställe jag varit på. Jag har piercat mig många gånger, på olika ställen världen över och ALDRIG varit med om en så dålig placering och läkning. Det har nu gått över ett år och ändå blir det blodblåsor runt hålet. Han som piercade mig lär ha punkterat en större blodådra, något som lätt kan undvikas genom att lysa genom örat. Jag är fruktansvärt arg och besviken.
: Trevlig och pratglad personal snabb i sitt utövande
: Rekommenderas.
: Kändes som stressig personal. Men dock kunnig iaf.
: Otroligt proffsig kille som tog hål I öronen på både min stora dotter och ett barnbarn kan verkligen rekommendera crossroad tattoo o piercing Saklig och tydliga instruktioner Tack Karin
: Trevlig och mycket hjälpsam personal, fick mig att känna väldigt bekväm och välkommen
: Sjukt trevliga och lättar upp stämningen ifall man är nervös!
: Väldigt otrevligt bemötande vid återbesök/rådfrågning. Aldrig igen!
: Oerhört proffsig, lyhörd och trevlig personal. Jag fick en mycket positiv upplevelse trots smärtan
: Dyngtrevlig personal! Inte nog med att det fanns ett ordentligt bra utbud på piercingsmycken så var det härligt bra bemötande från killarna i butiken! Kan rekommendera ett besök!
: Super bra personal :)
: Bra min dotter fick piercade hål i öronen.
: Bra priser.
: Superproffsiga och Jättetrevliga! Bra hemsida också med mycket bra information både inför och efter piercingen. Fina och fräscha lokaler och parkering nära.
: Går alltid hit när jag ska ta piercings alltid super trevliga och vet exakt vad de gör. Johnny är dessutom väldigt rolig och trevlig. De är dessutom otroligt bra på att hjälpa efteråt. Fick problem med en piercing förut och de svarade efter bara någon timme och var otroligt hjälpsamma.
: Bara piercing idag, men ack så proffsig. Både frugan och jag är mer än nöjd
: Dottern supernöjd med hålen i öronen
: Mycket duktiga, trevliga och en hel del humor. Professionellt kundbemötande
: Trevlig personal, fräsch lokal och stort utbud av olika piercingar
: Väldigt bra och trevlig piercare
: Mycket välutbildat ställe och väldig bra piercing av septum-slaget!
: Klockrena! Trevlig kunnig personal. Fräsh lokal o bra service. Kan verkligen inte klaga på något.
: Är alltid nöjd och får goda råd även om de står på hemsidan så ser dom till att man vet vad man ska göra.
: Bra personal
: Rent och snyggt ställe
: Trevlig personal
: Tyckte det var konstigt att jag inte fick välja smycket innan och att min mamma inte fick följa med in i rummet, men jag har inte haft några som helst problem efteråt och personalen var jättetrevliga så därför ger jag 5 stjärnor :)
: Trevliga
: Dålig kundfokus. Bra bemötande och så väl där, men fick problem med piercingen efteråt och hörde av mig för råd. Fick aldrig svar.
: Underbart ställe! Otroligt trevlig personal som är professionella i de dem gör!
: Omtyckt ställe
: Tack för min Daith-piercing. Så nöjd.
: Kanonbra .
A PHP Error was encountered
Severity: Warning
Message: Undefined array key "items_categories_url_sv"
Filename: helpers/main_helper.php
Line Number: 2142
Backtrace:
File: /var/www/cmscommondirs/application/helpers/main_helper.php
Line: 2142
Function: _error_handler
File: /var/www/cmscommondirs/application/views/frontend/items/item.php
Line: 633
Function: get_zone_url
File: /var/www/cmscommondirs/application/controllers/Main.php
Line: 1440
Function: view
File: /var/www/cmscommondirs/application/controllers/Main.php
Line: 381
Function: item
File: /var/www/cmscommondirs/index.php
Line: 340
Function: require_once
A PHP Error was encountered
Severity: Warning
Message: Undefined array key "items_categories_url_sv"
Filename: helpers/main_helper.php
Line Number: 2142
Backtrace:
File: /var/www/cmscommondirs/application/helpers/main_helper.php
Line: 2142
Function: _error_handler
File: /var/www/cmscommondirs/application/views/frontend/items/item.php
Line: 646
Function: get_zone_url
File: /var/www/cmscommondirs/application/controllers/Main.php
Line: 1440
Function: view
File: /var/www/cmscommondirs/application/controllers/Main.php
Line: 381
Function: item
File: /var/www/cmscommondirs/index.php
Line: 340
Function: require_once